6 Haziran 2010 Pazar

feysbuk code

merhaba sevgili okur.

-bu ara "film izleme" konusunda eski formuma kavuştum, okur. bi ara resmen aksatıyodum film izlemeyi. sonra birden "ulan ben hazırlık okuyorum, saldırsam ya kültürel kültürel" dedim ve tekrar başladım. equilibrium olsun, donnie darko olsun bi sürü film izledim son bikaç günde. kendimi aşırı kültürlü, dünya sorunlarına hakim hissediyorum şu an hatta. hah işte ben bu filmleri izlerken etrafımda "o filmi bu yaşta mı izliyosun yaaaaa?" insanları türedi birden sevgili okur. meğersem herkes donnie darko'yu hatmetmiş, the usual suspects'in detaylarını çözmüş falan çoktan. herkes ama. kimi görsem. burdan sesleniyorum: sayın recep bey!.. şaka şaka. sayın kültürlü arkadaşlarım, evet izlemedim bu yaşıma kadar. ve evet pişman diilim. çünkü ben iddia ediyorum ki donnie darko'yu çıktığı yıl (2002) izleseydim bu kadar iyi anlamıcaktım. ve hayatımın filmlerinden biri olamıcaktı benim için. bunu da böyle bilin!..

şimdi gelelim asıl değinmek istediğim konuya.

-şu dünyada 'feysbuk code' diye bişi var. (merhaba sayın turhan. hehe.) evet. feysbuk code. şöyle bişi ki:

*bir insanı hiç tanımadan feysbuk'ta arkadaş olarak eklersen ya fake hesapsındır, ya da "filiz şaapalım mı?"yı soran adamsındır.
*bir insanı ilk görüşmeden sonra ekliyosan samimi diilsindir. muhabbet kurmaya çalışıyosundur. "filiz neaber?" kısmındasındır.
*bir insanı ikinci görüşten sonra ekliyosan artık olmuştur o. hiçbi sorun yoktur. sana "mutual için ekliyosun, bilmiyo muyum?" diyenler olacaktır. yılma. davandan vazgeçme.
*bir insanı üçüncü görüşten sonra ekliyosan, biraz geç bi hamle olmuştur ama. samimiyet akıyodur her yanından. önceki 3 görüşmedeki herhangi bi konuya "previously on Lost.." yaparak göndermede bile bulunabilirsin.
*bir insanı dördüncü görüşmeden sonra ekliyosan, sabırlısındır. ya da search bar'ı yeterince randımanlı kullanamamışsındır.
*bir insanı beşinci görüşmeden sonra ekliyosan, feysbuk'a yeni gelmişsindir.
*bir insanı altı ve daha sonraki görüşmelerden sonra ekliyosan, adam diilsin.
*ve bir insanı hiç eklemiyosan, ne mutlu sana! senin bir feysbuk hesabın yok ve popüler kültürü tek başına alt üst ettin! tebrik ediyorum. feysbuk'a girmeyerek ne kadar entel ve kültürlü olduğunu bütün dünyaya kanıtladın. aferin!..

böyle de acayip tespit yaparım okur. hadi bitirdim yazıyı, şanslısın yine. iyi geceler. (of çok utanıyorum böyle büyük bi tespit yaptığım için. lanedossun gaza geldim. neyse.) görüşürüz hadi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder