28 Şubat 2010 Pazar

alengirli sorular

merhaba. "neyaber?". demin daçe'nin yazısını okudum adam resmen döktürmüş. gaza geldim ben de haliyle. gazdan çok suçluluk duygusu aslında, iki haftadır buraları sahipsiz bırakmanın getirdiği. dedim şu şubat ayının son gününe bir yazı daha sıkıştırayım.

...bu yıl 2010 diil de 2012 olsaydı bu gün şubatın son günü olmıcaktı. ama bu yıl ikibinon. ironik diil mi ya sence de? misal 2008'i hatırlarım, onda da böyleydi. şubatın son günü diildi bugün. misal 2008 şubatının son gününde doğan çocuğa yazık lan. adamın doğum günü 4 yılda bir yaşanıyo. aradaki 3 yıl adamı resmen unutuyolar gibi böyle. yoksayıyolar. biliyorum ben.

şubat niye böyle bi ezik? niye en kısa ay? miladi takvimi kim oluşturduysa şubata bi haksızlık yapmamış mı sevgili okur sence de? takvim 367 gün kabul edilseydi de şubat da 30 gün olsaydı fena mı olurdu? yazık diil mi ona? çok saçma geliyo bana ya. niye şubat? niye ağustos diil mesela? çıldırıcam. iç hesaplaşma yaşıyorum şurda resmen. of.

2012 dedim de bak şimdi dertlendim yine. what if it happens? neyse şimdi bunları düşünmeyelim...

...kızlar genelde bilgisayar oyunu sevmez ya. böyle bi asosyallik sembolü olarak görürler bütün oyunları falan. erkeklere yükledikleri "beyinsiz" sıfatının kanıtı olarak göstermeye bayılırlar hani. işte bu tabuyu yıkan yegane oyun guitar hero'dur. bir tane kız görmedim şu dünyada, bu oyunun çekimine kapılmayan. başlarda yine o vakur duruşlarını gösterip "amaan bu ne ya bilgisayar mı oynıcaz yani?" diye saldırır çoğu. ama bir nothing else matters izlemeye bakar vallahi iş. o saldırılar hemen "aa ne güzelmiş ya.. nası çalıyoruz şimdi?"ye dönüşür. çünkü oyun öyle bi oyun ki sevgili okur, her kesimden insanı etkisi altına alabiliyor. arkasında amerika var diyolar ama ben inanmıyorum, bence israil'in oyunu bunlar. oynarken kafadan hep "ulan ne deli çaldım ya.. ben bir rockstar'ım, i rock!" düşüncesi geçiyor çünkü. "bu şarkıyı ben çalıyorum ulan! ben yaptım bunu!" diyoruz doğru düzgün çalamadığımız fade to black solosunda bile. bizlere bu zevki tattıran ömer ve coşkun abilere selamlar ederim burdan.

guitar hero'da michael jackson'ın beat it şarkısının yer almasının, onun ölümünden önce gerçekleşmiş olması da ironik diil mi sizce? sanki böyle imza bırakmış gibi. o diil de ne çok ironik şey varmış dünyada. mütemadiyen ironuyorum...

birazdan yazacağım şeyler bazı insanları rahatsız edebilir. çocuklarınızı ekrandan uzak tutunuz!..

...bunu bi arkadaşla tartışmıştık, cevap bulamamıştık. burda da tartışmak istiyorum. sevgili okur sorarım sana.. aynı anlamı karşılamalarına rağmen, bok kelimesi bir küfür sayılırken, dışkı kelimesi neden herhangi bir ağız kapama efektiyle karşılaşmıyor? tarihte şöyle bi olay mı gelişmiş ki?:

-evet, toplantımız başlıyor aziz tdk üyeleri. bugünkü konumuz bok kelimesinin argo kapsamına alınıp alınmayacağı. bok kelimesinin argo kapsamına alınmasını kabul edenler?.. reddedenler?.. kabul edilmiştir.
+yerine başka bişi bulmamız lazım şimdi ama sayın başkan.
-haklısınız sayın üye. önerisi olan?
+bence dışkı diyelim. hem terminolojik açıdan incelendiğinde sorun çıkarmaz gibi geliyor.
-kabul edenler?.. reddedenler?.. kabul edilmiştir. teşekkürler.

bu ne lan. diyeceğim o ki; kim karar vermiş buna yani? ilk kim rahatsız olmuş o kelimeden? niye argo sayılmış ki yani? çok saçma lan...

eveet, sana iki büyük çıldırtmalı, alengirli soru bıraktım ve gidiyorum sevgili okur. bunların cevabını arayıp arayıp kendini harap etme. hadi gittim ben. teyk keyr.

3 yorum:

  1. ahaha:D
    1-adım geçtiği ve metih(?) aldığım için
    2-sen bana yorum yazdığın için
    değil.
    tamamen samimiyetle diyorum;
    ahaha:D

    YanıtlaSil
  2. sağ olasın daçe.. senin sayende hep :D

    YanıtlaSil
  3. şubatın kısa olmasının sebebi aslında roma imparatoru augustus'un egosundan kaynaklı bişey :D hem temmuzun hem ağustosun 31 olması da onla alakalı. anlatıyım bi ara :D

    YanıtlaSil