4 Şubat 2010 Perşembe

goygoygoygoygoy..

günün anlam ve önemine uygun yazı yazayım istiyorum bugün. yanlarında olamadım bari içimi dökeyim istiyorum.

insanlar 52 gündür bir hak arayışı içinde. hak arayışı da diil aslında, zaten kendilerinin olan hakların ellerinden alınmamasını istiyorlar sadece. memleketini, ailesini bırakıp gelmişler. bu ankara soğuğunda 52 gündür çadırlarda kalıyorlar. 52 gün ya, elli iki gün! tatile çıkmadı bu adamlar, keyiflerinden orada değiller. ama direniyorlar, bırakmıyorlar davalarını. benim içim yanıyor, haberleri her izleyişimde. ama onların umrunda diil. onlar çıkıp diyorlar ki: "bu eyleme destek veren hakkında suç duyurusunda bulunurum. adam olun, akıllı olun." birileri ekşi sözlük'te "3 bin lira maaş, 40 bin lira kıdem tazminatı alıyosunuz, daha ağlıyosunuz ulan! bu ulke cok gordu, kendi saplantilarini tatmin edebilmek icin "halk" adina goygoyculuk yapmaya merakli hergeleleri! hic degilse somut verilerle nasil tartisilacagini ogrenin de, ucuz sloganlardan, beylik ortaokul manifestolarindan ote bir seviye gelsin su ortama." diye yandaşlık yapıyor, hergele diyor, kendi muazzam bilgi seviyesini bizimkilerden üstün görüyor. diğeri çıkıp "1 ay süreniz var, bu bir ayda biz üzerimize düşeni yapıp demokratik duruşumuza devam edeceğiz. ama 1 ay sonra sizi döversek, hiiiç öyle çocuk gibi ağlamak yok, tamam mı?" diyor. bunlara kalsa, maaşımız azalınca bile susup oturmamız gerekiyor. bunlara kalsa, en doğrusunu bilen hep kendileri.

ben sizi anlamıyorum, anlayamıcam. sizin o "ne olursa olsun, başbakanımızın sözünden çıkmamalıyız. o her şeyin en iyisini bilir." mantığınızı anlamıyorum. insanların samsun'dan, van'dan, erzurum'dan gelip sırf haklarını geri almak için sokakta yatmasına "goygoyculuk" demenizi anlamıyorum. bu yaptığınız vicdansızlıktan başka bişi diil benim gözümde. "bakın şeker fabrikalarını falan da özelleştiriyoruz, onlar seslerini çıkarıyor mu?" diye sormanızın tamamen bir dalga geçme çabası, tamamen bir hergelelik olduğunu düşünüyorum. kusura bakmayın. böyle düşünmekten vazgeçmemi sağlayacak hiçbir şey yapmadınız. gözümde şu dünyadaki en acımasız, en vicdansız yönetimsiniz. yandaşlarınıza "bunlar hava civa" diye gaz verebilirsiniz, meclis başkan vekilinin odasını basıp "akıllı ol!" mesajı vermeye çalışabilirsiniz, kendi genel başkanınıza peygamber diyip savunucusu olduğunuzu iddia ettiğiniz dine bile ters düşebilirsiniz ama yok, benim sizin hakkınızdaki fikirlerimi değiştirecek şeyler bunlar değil. "sen kimsin ki yani?" diye sorabilirsiniz, haklısınız, ben kimim ki, "halk" adına goygoyculuk yapmaya meraklı hergelenin teki!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder