27 Şubat 2009 Cuma

"do you know where these (o)scars come from?"

geçtiğimiz pazartesi gecesi oscar ödülleri dağıtıldı bilindiği gibi. fakat ben bir öss genci olduğumdan, hemen bloguma aktaramadım düşüncelerimi. gerçi töreni izleyemedim ama ödüller hakkında birkaç yorumum olacak naçizane. okumak istemeyenlere sağ üstteki kırmızı butonu öneririm. sonra sorun olmasın.

tehditimi de aktardıktan sonra başlayayım artık. evet, en iyi film oscar'ı slumdog millionaire'e gitmiş. filmi izlemedim ama benjamin button da iyiydi yani şimdi. beni asıl ilgilendiren "en iyi yardımcı erkek oyuncu" ve "en iyi animasyon" ödülleriydi, ki ikisinde de tahmin ettiklerim ödülü aldı. heath ledger, the dark knight'taki the joker rolüyle en iyi 'yardımcı' erkek oyuncu ödülünü aldı. adam gayet de 'usta' erkek oyuncu gibi oynamıştı halbuki. dudağını yalaması, yaraları her seferinde farklı anlatması, ses tonu, mimikleri, daha saymaya üşendiğim her türlü özelliğiyle sonuna kadar hak etti bu ödülü. yaşıyor olsaydı da ödülü vermeleri gerekirdi ayrıca, böyle bi tartışmaya girmek bile anlamsız. en iyi animasyon ödülünü de wall-e aldı. o da bir insanı ağlatabilecek tek animasyon olma özelliğiyle hak etmişti bence bu ödülü. ben ağlamadım, korkmayın hemen. ama kötü oldum yani.

the joker.. gelmiş geçmiş en iyi kötü adam. heath ledger'ın müthiş performansıyla can buldu. o bize "why so serious?" diyerek her daim ciddi olmamayı, "let's put a smile on that face!" diyerek zorla da olsa gülmeyi, "i'm a man of my word.." diyerek sözünün eri olmayı, "very poor choice of words.." diyerek sözlerimize dikkat etmeyi, "we're tonight's entertainment." diyerek sıkıcı sosyete davetlerinin eğlenceli olabileceğini öğretti.

wall-e.. koca dünyada tek başına kalan temizlik robotu. konuşabildiği iki kelime olan "vool ii" ve "iiiiiva!" ile bizlere robotların duygusuz varlıklar olmadığını gösterdi. animasyonların bile ağlatabileceğini, onların çocuk filmleri olmadığını öğretti.

ikisi de oscar'ı hak ettiler, unutulmayacaklar! en azından ben unutmam. çünkü biri hayatımda izlediğim en iyi animasyon film, diğeri en iyi 'yardımcı' erkek oyuncu. yazımı bitirmeden, kate winslet'i de çok sevdiğimi belirtir, başarılarının devamını dilerim. (karneye yazılan yazılar gibi olmadı mı sizce de?) yaşasın film izlemek! bir sonraki sıkıcı ve saçma yazımda buluşmak dileğiyle, hoşça kalın. hatta kib. (iki nokta üst üste D)

1 yorum:

  1. wall-e izlemedim ama sanırım sayende bi film daha izlemiş olcam.. joker'in repliklerine ise diyecek yok. off lan yorum yazamadım joker diyince.. :D

    YanıtlaSil